Недеља, 22. април 2018.
Коларчева задужбина у 20 часова
„РАПСОДИЈА У ПЛАВОМ“
ВОЈВОЂАНСКИ СИМФОНИЈСКИ ОРКЕСТАР
Диригент: ТИМОТИ РЕДМОНД
Солисти:
МАТИЈА ДЕДИЋ, клавир
КВАРТЕТ САКСОФОНА СИГНУМ
П р о г р а м:
Леонард Бернштајн:
У граду, три плесне епизоде
Боб Минцер:
Ритам Америке, за квартет саксофона и оркестар
П а у з а
Џорџ Гершвин:
Рапсодија у плавом, за клавир и оркестар
Порги и Бес, симфонијске слике
Улазнице су у продаји од 27. марта, по цени од 600 и 900 динара.
На првом концерту у сезони, 22. априла у Коларчевој задужбини, уживаћемо у чувеној „Рапсодији у плавом“ Џорџа Гершвина, где се као солиста представља један од најпознатијих џез пијаниста из региона – Матија Дедић, у пратњи Војвођанског симфонијског оркестра, под управом Тимотија Редмонда. Квартет саксофона Сигнум из Немачке представља се у главној улози у још једном узбудљивом остварењу – „Ритам Америке“ за квартет саксофона и симфонијски оркестар, џез саксофонисте и композитора Боба Минцера. На програму концерта су и свита „У граду“ Ленарда Бернштајна и Гершвинове симфонијске слике „Порги и Бес“, чиме се ЦЕБЕФ придружује обележавању 120 година од рођења славног америчког композитора. Овај концерт, који пулсира ритмом џеза и Њујорка, ЦЕБЕФ реализује у сарадњи са фестивалом НОМУС.
МАТИЈА ДЕДИЋ, клавир
Џез пијанисту Матију Дедића наша публика већ добро познаје, с обзиром на то да је приређивао солистичке концерте и наступао са различитим уметницима из сфере џез, поп или етно музике. Први пут публика у Србији ће га чути у улози солисте са симфонијским оркестром и то у извођењу једног од најчувенијих дела Џорџа Гершвина – Рапсодије у плавом. Матија Дедић је пијаниста посебног сензибилитета и јединственог стила. Завршио је Џез академију у Грацу. Годинама гостује у бројним европским земљама и наступа на престижним фестивалима. Јула 2002. се представио на Џез фестивалу у Монтреу (Француска), као један од 11 финалиста одабраних од преко 400 пијаниста из целог света. Листа уметника с којима наступа је веома широка и обухвата нека од најзначајнијих имена међународне џез и поп сцене.
КВАРТЕТ САКСОФОНА СИГНУМ
Колеге из студентских дана – Блаж Кемперле (сопран саксофон), Ерик Нестлер (алт саксофон), Алан Лужар (тенор саксофон) и Гверино Белароса – срели су се у Келну, где су 2006. основали овај редак састав. Школовањем везани и за Беч и Амстердам, од почетка су били инспирисани квартетима Ебен, Артемис и Габор Такач-Нађ. Награђиван на међународним такмичењима, између осталих и у Лугану, Берлину и Верони (прва награда у категорији камерне музике на Међународном такмичењу Торнео, 2011), ансамбл данас свира у многим великим концертним салама и на фестивалима широм Европе, да би 2013. дебитовао и у њујоршком Карнеги холу. Посебно му је значајно признање „Звезде у успону” 2014/15. које додељује Организација европских концертних дворана. Концертна мапа „Сигнума”, која се ширила преко Француске, Холандије, Аустрије, Швајцарске, Италије, Словеније, Литваније и Црне Горе, до Тајланда и Русије, обухватила је прошле године и наступе у Лондону (Барбикан), Бечу (Концертхаус), Амстердаму (Концертхебау), Бриселу (Палата лепих уметности), Фиренци (Театро дела Пергола), Лисабону (Гулбенкијан), Баден-Бадену, Луксембургу... У овој сезони квартет наставља са новим концертима у Центру Барбикан, Великој сали Филхармоније у Санкт Петербургу, затим у Москви, Салцбургу, Цириху, Дрездену, Јапану итд.
У најновије време Квартет Сигнум се бавио музичким театром за децу и тинејџере, стварајући свој први позоришни шоу Stand by me – the Signum sound, experience, у режији Летиције Ренцини, својеврсни визуелни концерт за породице с децом о звуку, имагинацији и пријатељству. Успешна премијера у продукцији Луксембуршке и Келнске филхармоније одржана је јануара ове године у Луксембургу. Први компакт-диск квартета под називом DEBUT, с делима Грига, Равела, Бартока и Шостаковича, објавила је кућа Ars Produktion.
ТИМОТИ РЕДМОНД, диригент
Редовни гост–диригент Лондонског симфонијског оркестра и Краљевске филхармоније, Редмонд приређује концерте и ради широм Европе с водећим британским и европским оркестрима. Низ година је сарађивао с Манчестерском камератом, а од 2006. је главни диригент Филхармоније из Кембриџа. У иностранству је наступао с Филхармонијом „Артуро Тосканини”, Оркестром Concerto Budapest, Сарајевском и Македонском филхармонијом, Ротердамском филхармонијом, у Финској је често на челу ансамбла Oulu Sinfonia, а гостује и на турнејама у Естонији. Добро је познат и цењен као интерпретатор савремене музике, нарочито дела Томаса Ејдса с којим је блиско сарађивао на премијерном извођењу његове Олује (Ковент Гарден), али и код критике врло хваљене продукције музичко-сценског остварења Powder Her Face (припремљеног за Енглеску националну оперу, Краљевску оперу и Маријински театар у Санкт Петербургу). Недавно је радио и на мађарској премијери Игре смрти, а асистирао је композитору и на поставци Олује у њујоршком Метрополитену. Тимоти Редмонд је и веома тражени оперски диригент у Енглеској (Opera North, Енглеска национална опера, English Touring Opera, Опера Алмеида), али и иностранству. Остварио је бројне снимке за куће Warner Classics, Harmonia Mundi, EMI, CDs (с камерним оркестром Royal Northern Sinfonia). Пред уметником су концертна извођења Бартоковог Дворца Плавобрадог у Кембриџу, као и нове оперске представе у Алдебургу и у Независној опери театра „Садлерс Велс”.
Редмонд је био запажени студент Краљевског северног музичког колеџа, Манчестерског универзитета и Музичке академије Киђана у Сијени, као и полазник мајсторских курсева великих диригената попут Џорџа Харста, Иље Мусина, Жан-Паскала Тортелијеа и Пјера Булеза, али и асистент Елгара Хауарта, Валерија Гергијева и сер Колина Дејвиса. Однедавно је и сам професор дириговања на Гилдхол школи за музику и драму у Лондону.
ВОЈВОЂАНСКИ СИМФОНИЈСКИ ОРКЕСТАР
Настављач Војвођанских симфоничара, оркестар је од фебруара 2011. године формиран као Војвођански симфонијски оркестар, организован по принципу ансамбла „стађоне”. До сада је остварио близу 100 концерата, достигавши значајан ниво музицирања и добре интерпретативне стандарде. Војвођански симфоничари привлачили су на своје новосадске концерте у Синагоги и Српском народном позоришту увек бројну публику, која је с одобравањем показивала да њена очекивања у погледу квалитетног симфонијског звука, извођачке дисциплине, сигурности и уједначености свирања нису изневерена. Инсистирањем на разноликости класичног, понекад и жанровски ширег репертоара (посебно када су били у питању популарнији „гала новогодишњи концерти”), оркестар се до сада најбоље представљао у позноромантичарским делима симфонијске и концертантне литературе, пленећи раскошним звуком, широком динамичком скалом и распеваним кантиленама, али се одлично исказивао и у интерпретацијама композиција 20. века, као и савременог домаћег стваралаштва.
У протеклом периоду успешно је извео преко 70 премијерних програма, с учешћем светски признатих домаћих и страних диригената. Од реномираних гостујућих уметника међународне музичке сцене с којима је сарађивао, важно је споменути атрактивне солисте међу којима су били Валериј Ојстрах, Мартин Кефлер, Сретен Крстић, Сипријен Кацарис, Александар Маџар, Рита Кинка, Јасминка Станчул, Немања Радуловић, Роман Симовић, Жан-Марк Филипс Варжабедијан, Николас Алтштет, Маја Богдановић, клавирски дуо Сања и Лидија Бизјак, Стефан Миленковић, Ањело Дезидерио, Младен Чолић, Ксенија Јанковић и још низ такође изванредних интерпретатора. Према оцени стручних критичара, као и ангажованих гостијућих диригената и солиста, Војвођански симфонијски оркестар достигао је висок интерпретативни ниво респектабилног професионалног ансамбла, а по својој позицији у матичној средини редовно учествује и на Новосадским музичким свечаностима.
БОБ МИНЦЕР, саксофониста и композитор
Близу 30 година члан ансамбла Yellowjackets (добитника Гремија), вођа Биг Бенда (такође носиоца ове награде) и свог сопственог Квартета, овај бриљантни амерички саксофониста, композитор и аранжер, свира и с другим бројним саставима широм света. Недавно је постао и шеф-диригент Биг бенда Западнонемачког радија у Келну, а као уваженом педагогу додељена му је и улога шефа џез студија на Универзитету Јужна Калифорнија у Лос Анђелесу. Углавном везан за тај град, он и даље наставља да организује и води мајсторске курсеве и радионице у многим уметничким и школским центрима разних земаља Европе и Америке. У том смислу велики значај има и скоро двадесет књига - уџбеника које чине важан сегмент литературе за образовање џез музичара различитих стилских опредељења и нивоа учења. Ауторски опус Боба Минцера са скоро 300 дела, обухвата оркестарска остварења и композиције за биг бенд, различите мале ансамбле, квартет саксофона. Као веома тражени солиста, Боб Минцер је радио са истакнутим музичарима као што су Арт Блејки, Џеко Пасторијус, Сем Џоунс, Стив Винвуд, Милтон Нашименто, Ренди Брекер, Гил Еванс, Мајк Манијери, састави Yellowjackets и GRP All Star Big Band, група Queen и Њујоршка филхармонија.