30. септембар 2015.
Коларчева задужбина у 20 часова
Среда, 30. септембар у 20 часова
Коларчева задужбина
Стефан Миленковић, виолина
Един Карамазов, гитара
Цене улазница 900, 1200 и 1500 динара.
Франц Шуберт
(1797-1828)
СОНАТА „AРПЕЂОНЕ” у а-молу, D. 821 (1824)
Аранжман: Един Карамазов
Allegro moderato
Adagio
Allegretto
Душан Богдановић
(1955)
БАЛКАНСКИ МОЗАИК (2000)
Светска премијера аранжмана за виолину и гитару
Утаpње коло
Жалопојка
Врањанка
Македонско коло
Широко
Ситни Вез
Пауза
Рави Шанкар
(1920-2012)
ЗАЧАРАНА ЗОРА (1990)
Астор Пјацола
(1921-1992)
ПРИЧА О ТАНГУ (1986)
Bordel 1900
Café 1930
Night Club 1960
Стефан Миленковић, светски признати виолиниста, је јединствени уметник који се одликује изузетном креативношћу и професионализмом. Још у раном детињству освојио је светске концертне сцене, његова еклектична музичка и животна филозофија заснива се на истраживању свеукупне људске и музичке баштине и он је у стању да успостави директан контакт са публиком којој пружа забавне, кохезивне и енергичне наступе. Као музичар широких стилских интересовања, Миленковић је наступао са рок бендом Горилаз на једној од најпризнатијих концертних сцена – у Аполо театру у Харлему, Њујорк, са лаутистом Едином Карамазовим, са гитаристом Влатком Стефановским и његовим тријом, где Миленковић открива димензије импровизације и наизменично свира на акустичној и електричној виолини. Миленковић је сарађивао са бројним оркестрима међу којима су Симфонијски оркестар Индијанаполиса, Берлински симфонијски оркестар, Камерни оркестар Орфеј, Камерни симфонијски оркестар Аспена, Хелсиншка филхармонија, Филхармонијски оркестар Севернонемачког радија из Хановера, Оркестар Француског радија, Оркестар Бољшој театра, Белгијски национални оркестар, симфонијским оркестри Мексика, Сао Паола, Мелбурна и Квинсленда, под управом диригената као што су Сер Невил Маринер, Лорин Мазел, Владимир Федосејев, Данијел Орен и Ен Шао. Стефан Миленковић је снимио неколико компакт дискова на којима преовлађује класична музика. Посвећен је и педагошком раду у САД и Европи. Његова музичка каријера крунисана је међународним хуманитарним радом за који је добио бројне награде. Учествовао је на бројним УНЕСКО гала концертима и био је активан као први амбасадор за децу током ратова на Балкану раних деведесетих година.
Един Карамазов је рођен 1965. у Зеници. Под менторством Серђу Челибидакеа почео је да гради каријеру класичног гитаристе пре него што је прешао на барокну лауту коју је студирао код Хопкинсона Смита на Scholi Cantorum Basiliensis у Швајцарској.
Карамазов је као лаутиста дебитовао 1998, замењвши у последњем тренутку легендарног Џулијана Брима. Од тада се доказао као најузбудљивији и најхаризматичнији лаутиста данашњице. Његова узбудљива виртуозна извођења на лаути и гитари, са репертоаром који се протеже од музике XVI века до данашњице, освојила су егзалтиране критике и дотад незабележене похвале у Европи и Америци. Као солиста наступао је и снимао са водећим међународним ансамблима за рану музику и уметницима као што су Hilliard ansambl, Hespèrion XX, Андреас Шол као и Стинг. Вешт интерпретатор и техничар на бројним раним и савременим жичаним инструментима, изузетни реситалиста Един Карамазов је наступио у бројним дворанама укључујући амстердамски Консертхебау, лондоски Вигмор Хол, берлинска Филхармонија и бечки Концертхаус, између осталих. Као и некада и даље ужива да концертира на изненадним уличним наступима.
Његова дискографија за кућу Decca садржи следеће дискове: A Musicall Banquet – збирку песама са лаутом са Андреасом Шолом и Wayfaring Stranger – народне песме са Андреасом Шолом. Веома успешан албум Songs from the Labyrinth са Стингом, који издао је Deutsche Grammophon, не само да је допринео даг а упозна и публика ван граница ране музике, већ је и иницирао нову ренесансу лауте у XXI веку. Његов последњи снимак за кућу Decca издат је уз врло добре критике: The Lute is a Song садржи солистичка дела Баха, Брауера, Замбонија и Домениконија као и арије Хендла са Андреасом Шолом, Персла са Рене Флеминг и традиционалну македонску песму са певачицом Калиопи, као и композицију Стинга који се појављује и као певач.
Един Карамазов свира неколико трзачких инструмената различитих култура и епоха и остаје посвећен истраживању употребе лауте модерној музици и савременом импровизационом контексту. Поред солистичке каријере ужива да прати певаче различитих стилова и култура.